Poptávkový formulář

Edit Template

10 tipů, jak tvořit stories na Instagram tak, aby ohromily.

Abychom vám pomohli zaujmout publikum ve vašich příbězích na Instagramu, dali jsme dohromady 10 tipů, jak stories zlepšit a zvýraznit.

1. Začněte storyboardem

Instagram Stories lze používat mnoha různými způsoby. Od propagace nových blogových příspěvků po sdílení nových funkcí či produktů. Příběhy jsou skvělým způsobem, jak zaujmout publikum. To znamená, že můžete sdílet živé video, záběry ze zákulisí či fotky z telefonu, aniž byste se obávali, zda se sdílený obsah shoduje se zbytkem vašeho feedu. Nicméně pokud jde o grafiku vašeho Instagram Story, tak se stále chcete ujistit, že dáváte dohromady vizuálně přitažlivé návrhy.Skvělý způsob, jak začít, je použít storyboard ke kompletnímu naplánování příběhu ještě předtím, než začnete návrh tvořit. Pokud chcete propagovat nedávný příspěvek na blogu, sestavte storyboard z několika svých klíčových tipů nebo bodů, které nalákají diváky k prokliku. Nebo můžete vytvořit storyboard, který ukazuje, jak používat váš produkt nebo službu. Možností je nekonečně mnoho, ale mít připravený plán vám může celý proces navrhování výrazně zjednodušit.

2. Vytvořte průvodce stylem pro konkrétní příběh

Instagram nabízí spoustu designových prvků, které můžete použít k ozdobení svého obsahu například nálepky a GIFy. Můžete dokonce přidat ankety, kvízy, otázky a odpovědi, abyste ještě více zapojili své publikum. Uživatelé mohou dokonce vytvářet své vlastní nálepky a GIFy, které poté mohou přidat do svých příběhů. Staňte se ověřenou značkou na Giphy a začněte tvořit!Zvažte také sestavení průvodce specifického stylu (výběr písma, filtry, typy GIFů či samolepek), které může vaše společnost využívat z IG Stories, aby si i nadále udrželi osobitost značky.Tohoto průvodce stylem můžete vytvořit v mnoha různých formátech, abyste ho měli po ruce, kdykoli někdo z týmu vytváří a sdílí příběhy na Instagram. Vzhledem k tomu, že existuje mnoho různých preferencí designu, průvodce specifickým stylem může pomoci definovat značku lépe. To znamená, že chcete mít průvodce stylem připravený k použití s barevnými HEX kódy, písmem, logem a dalšími.

3. Používejte písma a barvy spojené s Vaší značkou

Začlenění písma a barev Vaší značky do příběhů pomáhá rozpoznat danou značku, když sledující procházejí příběhy. Když uvidí jednu z vašich grafik, tak automaticky poznají, že patří vaší společnosti, aniž by museli vidět vaše uživatelské jméno.

4. Vaše texty držte v řadě

Horní a spodní oblasti grafiky vašeho příběhu jsou pokryty vaším uživatelským jménem a způsoby interakce s vaším příběhem. Do těchto oblastí nechcete zahrnout žádné relevantní informace nebo prvky návrhu. Naštěstí vás Instagram upozorní, pokud se chystáte přesunout prvek na obrazovce příliš nahoru nebo dolů, ale je důležité zajistit, aby vše, co navrhnete mimo aplikaci, také zůstalo v řádcích. Zatímco rozměry Instagram Stories jsou 1080 x 1920 pixelů, Instagram doporučuje ponechat všechny klíčové designové prvky mezi středem 1080 x 1420 pixelů a ponechat 250 pixelů nahoře a dole.

5. Zakomponujte fotografie

Vaše příběhy na Instagramu se nemusí skládat pouze z grafických návrhů. Je dobré čas od času přepnout a začlenit i fotografie. Krása Instagram Stories spočívá v tom, že ne vše, co zveřejníte, musí být profesionálně vyfocené, místo toho použijte fotoaparát Vašeho telefonu a vyfoťte například fotografie ze zákulisí. A nezapomeňte na nesčetně bezplatných stock fotografií, které jsou také k dispozici. Jen se ujistěte, že jsou relevantní pro vaši značku a obsah, který sdílíte!

6. Vytvářejte boomerang

Boomerang je aplikace vlastněná Instagramem, která byla začleněna přímo do jejich příběhů. Uživatelé se k němu mohou snadno dostat, díky otevření kamery Stories na Instagramu a poté v pravo kliknutím na možnost boomerang.Boomerang je rychlý 1-2sekundový klip ve smyčce. Použijte to místo občasných fotografií, abyste do svých příběhů přidali osobitost.

7. Přidejte stín textu

Buďte kreativní s designovými prostředky v Instagramové aplikaci. Přímo na řídicím panelu příběhů, můžete přidat stín textu. Jednoduše napište text ve světlejším nebo tmavším odstínu a umístěte jej tam, kde chcete, aby seděl ve vašem příběhu. Poté udělejte přesně to samé se svým primárním odstínem a umístěte jej přes stín pod mírným úhlem.

8. Vytvářejte pozadí a překryvné vrstvy

Kreslicí nástroj dokáže více než jen obarvit nebo zvýrazňovat informace ve vašem příběhu. Může vám také pomoci vytvořit pozadí a barevné překryvné vrstvy.Pokud chcete sdílet jakékoliv oznámení ve svém příběhu, aniž byste museli hledat fotku, jednoduše otevřete nástroj pero, najděte barvu pozadí a poté stiskněte a podržte, dokud se celá obrazovka nezbarví touto barvou. Můžete také vytvořit průsvitné barevné překrytí s fotkou, pomocí nástroje zvýrazňovače, abyste provedli stejný proces – vyberte barvu a poté stiskněte a podržte obrazovku.

9. Ukažte uživatelům, jak se dostat k dalšímu obsahu

Ve svých příbězích používejte odkazy na Vaše webové stránky či na konkrétní produkty. Zkuste příběh vytvořit tak, aby přitáhnul pozornost zákazníků na místo, kam mají na závěr kliknout. Dejte tam samolepku či šipku nebo jiný designový prvek.

10. Využijte šablony

Pokud si stále nejste jistý svým designem, začněte šablonou. Existuje mnoho aplikací, které Vám pomůžou příběh vytvořit zcela od začátku, například Unfold či StoryLuxe. V těchto aplikacích můžete najít plně přizpůsobitelné šablony, které Vám poskytnou výchozí bod pro váš návrh. Stačí si zvolit šablonu, přidat tam fotografii či video, které chcete sdílet, šablonu uložíte a pak už jen před přidáním v aplikaci Instagram můžete doplnit vyhovující text či doplnit o samolepky. 

Sdílejte:

Další články

Zboží.cz vs. Google Shopping

V dnešní době je pro každý e-shop klíčové být vidět a přitáhnout zákazníky efektivními reklamními kampaněmi. Dvě z nejoblíbenějších platforem pro online reklamu v České

Zajímá vás více?

Kontaktní informace