Co je remarketing?
Google Ads remarketing je forma online reklamy, která umožňuje zobrazovat reklamu uživatelům, kteří již daný web navštívili. Návštěvníci, kteří web navštívili a pak opustili uvidí remaketingové kampaně při dalším procházení webu nebo při koukání na YouTube. Remarketing udržuje Vaši značku v povědomí zákazníků a láká je, aby se vrátili a případně dokončili nákup.
Remarketing, taky známý jako retargeting může dramaticky zvednou míru konverze a ROI. Je to proto, že minulí návštěvníci, kteří mají již povědomí o Vaší značce jsou pravděpodobnější, že se stanou platícími zákazníky.
Jak funguje Google remarketing?
Jestli již inzerujete na Googlu, jediné co potřebujete je Google remarketingový kód. Tento kód musíte přidat do Vaší stránky proto, abyste mohli návštěvníky z Vaší stránky přidat na remarketingový seznam. Tento kód můžete pozměnit a sbírat uživatele z jiných stránek z Vašeho webu.
Například řekněme, že máte e-shop s kuchyňskýma pomůckami. Můžete vytvořit remarketingovou audienci pojmenovanou „toustovač“ založenou na lidech, kteří navštívili Vaši stránku webu, na které prodáváte toustovače. Už víte, že se koukají po nových toustovačích a díky remarketingu jim můžete nabídnout nějakou speciální nabídku, například dopravu zdarma.
Pomocí remarketingu můžete zobrazovat reklamy svým předchozím návštěvníkům webu, zatímco procházejí obrovské množství partnerských webů v reklamní síti Google.
Google doporučuje, abyste při zahájení své první remarketingové kampaně začali cílit na každého, kdo si prohlížel Vaši domovskou stránku. Pamatujte, že to zvýší Vaše náklady na remarketing Google, protože vaše reklamy jsou znovu zacíleny na více jednotlivců, a nebudete moci vytvářet reklamy, které by byly přesně cílené.
Později díky užšímu cílení můžete zvýšit relevanci reklam a snížit cenu za kliknutí. Při vytvoření přesného remarketingového listu můžete zacílit lidi, kteří už něco od Vás koupili například reklama se slevou 30 % na druhý nákup.
Proč remarketovat?
Remarketing je silná taktika online marketingu a umožní Vám zůstat v kontaktu s vaší cílovou skupinou i po tom, co opustí Vaši webovou stránku. Návštěvníci pak uvidí remaketingové kampaně při dalším procházení webu nebo při koukání na Youtube. Získáváte tak povědomí o značce a stáváte se lépe rozpoznatelným pro své cílové publikum, zvyšujete důvěru a zvyšujete pravděpodobnost, že u Vás nakoupí. Remarketingové reklamy mají mnohem vyšší míru prokliku a míru konverze než běžné grafické reklamy.
Uvidíte ještě lepší míry konverze, když začnete kombinovat remarketingové kampaně s dalšími metodami cílení, jako je cílení podle demografických údajů a dynamické cílení na jednotlivce s produkty, které si prohlíželi na vašem webu.
Mějte však na paměti, že uživatelé mají možnost odhlásit se ze zobrazování Vašich reklam zaměřených na cílení úpravou jejich nastavení v souladu s programem AdChoices.