Facebook Pixel – Co to je a jak ho použít
Jestli používáte Facebook Ads, je tu jen jeden klíčový nástroj, který byste měli začít používat hned od začátku, abyste vytěžili co nejvíce z Vašeho rozpočtu na reklamy. Tímto klíčovým nástrojem je Facebook Pixel.
Jednou z nejlepších výhod reklamy na sociálních sítí je její měřitelnost, měnitelnost, testovatelnost a možnost testovat, které věci nejlépe fungují. Další výhodou je přesné cílení. Facebook Pixel je nástroj, který sbírá data na Facebooku a Instagramu a pomáhá Vám z reklam vytěžit co nejvíce. Pokud už máte reklamy na Facebooku nebo Instagramu nebo plánujete začít někdy v budoucnu – Facebook Pixel je nutná záležitost, kterou je potřeba mít.
Co vlastně Facebook Pixel je?
Facebook Pixel je kousek kódu, který vložíte do své webové stránky. Pixel sbírá data, která Vám pomáhají měřit konverze z Facebookové reklamy, optimalizovat reklamy, sestavovat zacílené audience pro budoucí reklamy a remarketovat uživatele, kteří Váš web již navštívili.
Jak Facebook Pixel funguje?
Pixel na Facebooku funguje tak, že umisťuje a spouští soubory cookie ke sledování uživatelů při interakci s vaší firmou na Facebooku i na Instagramu i mimo něj.
Například narazila jsem na pěknou koupelnovou podložku v příběhu na Instagramu. Rozklika jsem odkaz reklamy a přidala do mého nákupního košíku. Pak jsem ale odložila svůj telefon.
Při dalším otevření Instagramu a koukaní na příběhy mi vyskočila opět reklama na stejnou koupelnovou podložku se slevou 15 %. To samé, když jsem šla na Facebook, tak na mě vyskočila ta stejná nabídka se slevou. Toto se nazývá retargeting. Je to užitečné pro připomenutí zákazníkům, aby přišli zpět a dokončili nákup produktů, které si nechali pouze v košíku a nedokončili nákup.
Facebook Pixel není ale dobrý jen pro remarketing. Je to také důležitý nástroj pro sledování, analytiku a pro optimalizaci.
Pixel měří různé akce, které lidé provádějí na Vašich webových stránkách. Jako například nákup, nebo přidání položky do nákupního košíku. Facebook tyto akce nazývá událost.
Facebook pixel standartní události
Tyto akce můžete sledovat:
- Nákup – někdo dokončí nákup na Vaší webové stránce
- Potenciální zákazník – někdo se zaregistruje na zkušební verzi nebo se jinak identifikuje, jako potenciální zákazník
- Kompletní registrace – někdo dokončí registraci na Vaší webové stránce, např. přihlásí se k odběru
- Přidání platebních informacích – někdo na Vaší stránce zadá informace o platbě
- Přidání na seznam přání – někdo na Vaší webové stránce přidá produkt na jejich seznam přání
- Zahájit placení – někdo na Vaší webové stránce zahájí proces placení, aby koupil produkt
- Vyhledávání – někdo použije vyhledávaní na Vašem webu, aby našel produkt, který prodáváte
- Zobrazení – na jaké specifické stránky návštěvník přijde
- Kontakt – někdo bude kontaktovat Vaši firmu
- Přizpůsobit produkt – někdo vybere konkrétní verzi produktu, například vybere určitou barvu
- Dar: Někdo přispěje na vaši věc.
- Najít lokaci – někdo vyhledá fyzické umístění Vašeho obchodu, firmy
- Časový plán – někdo si u Vás sjedná schůzku
- Zahájit zkušební verzi: Někdo se zaregistruje k bezplatné zkušební verzi vašeho produktu
- Odeslat žádost: Někdo požádá o váš produkt, službu nebo program, například kreditní kartu.
- Přihlásit se k odběru: Někdo se přihlásí k odběru placeného produktu nebo služby.
Můžete také přidat další podrobnosti ke standardním událostem pomocí dalších bitů kódu, které se nazývají parametry. Ty vám umožňují přizpůsobit standardní události na základě faktorů, jako jsou:
- Kolik stojí konverzní událost
- Měna
- Typ obsahu
- Předpokládaná dlouhodobá hodnota
Můžete například použít sledovací pixel Facebooku k záznamu zobrazení konkrétní kategorie na vašem webu, místo sledování všech zobrazení. Možná byste chtěli oddělit majitele psů od majitelů koček podle toho, které části vašeho webu o chovatelských potřebách si prohlíželi.
Facebook Pixel a IOS 14.5
Kvůli změnám ve sledování třetích stran v iOS 14.5 budou některé aktualizované pixelové funkce Facebooku nemožné pro aktualizovaná zařízení Apple. Než začnete panikařit, zvažte, že pouze 14,7% mobilních uživatelů Facebooku přistupuje k sociální síti pomocí zařízení iOS.
Změny vyhovující požadavkům iOS 14.5 se přesto dotknou všech inzerentů. Jednou zásadní změnou je, že inzerenti mohou nastavit maximálně osm standardních událostí a vlastní konverze.
Jakmile se tyto změny projeví, inzerenti jistě budou muset změnit způsob, jakým uvažují o pixelu na Facebooku.