Poptávkový formulář

Edit Template

Jak optimalizovat svou firemní stránku na Facebooku

Nyní, když víte, jak vytvořit Facebook stránku pro firmy, je načase přemýšlet o způsobech, jak optimalizovat svou stránku. Tyto strategie pomohou maximalizovat zapojení, abyste splnili své marketingové cíle na Facebooku (a jiných sociálních sítí).

Přidejte připnutý příspěvek

Jsou důležité informace, které chcete, aby viděli všichni návštěvníci Vaší stránky? Propagace, kterou nechcete, aby jim unikla? Nejlepší obsah, se kterým se chcete pochlubit? Dejte to do připnutého příspěvku.

Připnutý příspěvek se nachází v horní části vaší firemní stránky na Facebooku, těsně pod titulním obrázkem. Je to skvělé místo, kam umístit předmět přitahující pozornost, který přitáhne vaše návštěvníky a přiměje je, aby se tu zdrželi.

Začněte publikováním nového příspěvku nebo posouváním kanálu dolů, abyste našli existující příspěvek, který chcete připnout na začátek stránky. Klikněte na tři tečky v pravém horním rohu příspěvku a poté klikněte na Připnout na začátek stránky.

Jakmile příspěvek připnete, zobrazí se pod nadpisem PŘIPNUTÝ POST v horní části stránky. Toto je pouze pro váš pohled. Návštěvníkům se bude zobrazovat jako první položka pod Příspěvky s modrou ikonou připínáčku, která označuje, že je připnutá. 

Využijte šablony na maximum

Karty jsou různé části vaší stránky na Facebooku, například sekce O aplikaci a fotografie. V levé nabídce Správa stránky můžete přizpůsobit, které karty chcete zahrnout, a pořadí, v jakém se zobrazují.

Pokud si nejste jisti, které karty zahrnout, podívejte se na různé šablony Facebooku.

Každá šablona má sadu tlačítek a karet určených pro konkrétní typy podnikání. Šablona Restaurace a kavárny například obsahuje karty s nabídkou, nabídkami a recenzemi.

K šablonám a kartám se dostanete kliknutím na Nastavení v nabídce Správa stránky a poté na Šablony a karty.

Olajkujte ostatní stránky

Protože je Facebook koneckonců sociální síť, je dobré použít svou stránku k vybudování komunity pro vaše podnikání.

Jedním ze způsobů, jak budovat komunitu, je propojit se s jinými stránkami, které jsou relevantní pro vaši firmu (ale ne konkurence).

Pokud například provozujete obchod v oblíbené nákupní oblasti nebo nákupním středisku, můžete se spojit s dalšími obchody ve stejné oblasti. Představte si to jako online verzi vaší místní asociace pro zlepšení podnikání nebo obchodní komory.

Pokud máte virtuální podnikání, můžete se spojit s jinými podniky ve vašem oboru, které by mohly poskytnout další hodnotu vašim sledujícím, aniž by přímo konkurovaly vašim produktům.

Chcete li sledovat další firmy, přejděte na jejich stránku na Facebooku a klikněte na ikonu více (tři tečky) pod titulní fotkou stránky. Klikněte na Like jako vaše stránka. Pokud máte více než jednu obchodní stránku na Facebooku, vyberte, kterou chcete použít k tomu, aby se vám líbila ta druhá, a poté klikněte na Odeslat.

Stránky dostanou oznámení, když se vám budou líbit, a mohou vaši stránku zkontrolovat nebo vám dokonce dát like.

Stránka vaší firmy dostane zpravodajský kanál odděleně od vašeho osobního profilu, takže můžete komunikovat se všemi firmami, které sledujete z vašeho firemního profilu.

Zkontrolujte svá nastavení

Nastavení vaší stránky na Facebooku vám umožní dostat se do docela drobných podrobností o tom, kdo může stránku spravovat, kde jsou vaše příspěvky viditelné, slova zakázaná ze stránky atd. Můžete také vidět lidi a stránky, kterým se vaše stránka líbila, ovládat svá oznámení a mnoho dalšího.

Přemýšlejte o kartě Nastavení jako o své zákulisní konzoli pro každý nastavitelný parametr, který máte k dispozici. Věnujte pár minut procházení každého nastavení a ujistěte se, že je optimalizováno pro to, jak chcete stránku spravovat a jak chcete, aby s vámi vaše publikum komunikovalo.

K nastavení se dostanete jednoduše kliknutím na Nastavení v dolní části nabídky Spravovat stránku.

Učte se z Přehledů stránek

Čím více informací o svém publiku máte, tím více obsahu můžete vytvořit, abyste uspokojili jeho potřeby.

Facebook Page Insights usnadňuje shromažďování údajů o tom, jak vaši fanoušci interagují s vaší stránkou a obsahem, který sdílíte. Chcete li získat přístup ke statistikám stránky, klikněte na Statistiky v nabídce Spravovat stránku.

Statistiky vám poskytují informace o celkovém výkonu vaší stránky, včetně některých údajů o demografii publika a zapojení. U vašich příspěvků vidíte metriky, abyste pochopili, kolik lidí oslovujete.

Uvidíte také, kolik komentářů a reakcí je získáno z konkrétních příspěvků dat, která vám pomohou naplánovat budoucí obsah.

Klíčovou funkcí Insights je schopnost zjistit, kolik lidí kliklo na vaše tlačítko s výzvou k akci, web, telefonní číslo a adresu. Tato data jsou rozdělena podle demografických údajů, jako je věk, pohlaví, země, město a zařízení, což vám usnadní přizpůsobení budoucího obsahu vašemu publiku. K těmto informacím se dostanete kliknutím na Akce na stránce v nabídce Spravovat stránku.

Odkaz na vaši stránku na Facebooku z jiných webových stránek

Zpětné odkazy pomáhají zvýšit důvěryhodnost vaší firemní stránky na Facebooku a mohou pomoci zlepšit hodnocení vašeho vyhledávače. Pomáhají také nasměrovat na vaši stránku nové potenciální sledující.

Ve spodní části příspěvků na blogu a případně na svůj web přidejte odkaz na svou stránku na Facebooku.

Sdílejte:

Další články

Zboží.cz vs. Google Shopping

V dnešní době je pro každý e-shop klíčové být vidět a přitáhnout zákazníky efektivními reklamními kampaněmi. Dvě z nejoblíbenějších platforem pro online reklamu v České

Zajímá vás více?

Kontaktní informace