Když máte Facebook Business stránku, je jednoduší pro lidi najít a komunikovat s Vaší stránkou online. Dnes se podíváme na to, jak takovou stránku založit v šesti krocích.
Jestli máte firmu nebo podnikáte, pak potřebujete Facebook Business stránku. Facebook je sociální síť, kterou využívá velké procento lidí a tudíž je to síť, kterou nemůžete jen tak ignorovat.
Mnoho firme a obchodů využívá Facebook Business. Proč? Protože je to zadarmo. Ano, vytvoření stránky na Facebooku je bezplatný způsob, jak propagovat své podnikání.
Dobrou zprávou je, že vytvoření účtu na Facebooku pro firmu je velmi jednoduché a pravděpodobně již máte všechny komponenty, které potřebujete, abyste mohli začít.
Co je Facebook Business Page?
Stránka na Facebooku je veřejný účet na Facebooku, který mohou používat značky, organizace, umělci a veřejné osobnosti. Firmy používají stránky ke sdílení kontaktních informací, zveřejňování aktualizací, sdílení obsahu, propagaci akcí a vydání a – co je možná nejdůležitější – ke spojení se svým publikem na Facebooku.
Stránky lze připojit k účtům reklam na Facebooku a Facebook Shops.
Vytvoření Facebookové stránky pro firmy
Než se budete moci zaregistrovat na svou Facebook Business Page, musíte se přihlásit ke svému osobnímu účtu na Facebooku. Nebojte se, informace z vašeho osobního účtu nebudou veřejně viditelné na vaší firemní stránce.
Je to jednoduše proto, že každou obchodní stránku spravuje jeden nebo více správců stránek. Správci jsou lidé s osobními účty na Facebooku. Váš osobní účet funguje jako klíč, který vám umožní vstup na vaši novou firemní stránku. Pokud vám s vaší stránkou pomáhají členové týmu, jejich osobní účty také odemknou jejich konkrétní role a možnosti.
První krok: Přihlásit se
Jděte na facebook.com/pages/create.
Zadejte informace o své firmě do panelu vlevo. Když tak učiníte, náhled stránky se vpravo aktualizuje v reálném čase. Jako název stránky použijte název své firmy nebo jméno, které budou lidé pravděpodobně hledat při pokusu o nalezení Vaší firmy.
Do kategorie zadejte jedno nebo dvě slova, která popisují Vaši firmu, a Facebook navrhne některé možnosti. Můžete si vybrat až tři z návrhů.
Dále vyplňte pole Popis. Toto je krátký popis, který se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání. Mělo by to být jen pár vět (maximálně 255 znaků).
Až budete s popisem spokojeni, klikněte na Vytvořit stránku.
Druhý krok: Přidejte fotky
Dále nahrajete profilovou a titulní fotku pro svou stránku na Facebooku. Je důležité vytvořit dobrý první vizuální dojem, proto zde vybírejte moudře. Vybrané fotografie musí odpovídat Vaší značce a být snadno identifikovatelné.
Nejprve nahrajete svou profilovou fotku. Tento obrázek doprovází název Vaší firmy ve výsledcích vyhledávání a při interakci s uživateli. Zobrazí se také v levém horním rohu Vaší stránky na Facebooku.
Pokud máte rozpoznatelnou značku, je použití Vašeho loga pravděpodobně nejbezpečnější cestou. Důležité je pomoci potenciálním sledujícím nebo zákazníkovi okamžitě rozpoznat Vaši stránku.
Jakmile vyberete skvělou fotografii, klikněte na Přidat profilový obrázek.
Nyní je čas vybrat si úvodní obrázek na Facebooku, nejvýraznější obrázek na Vaší stránce.
Tento obrázek by měl vystihnout podstatu vašeho podnikání a zprostředkovat Vaši firmu nebo osobnost značky. Facebook doporučuje vybrat obrázek s rozlišením 1640 x 856 pixelů.
Jakmile vyberete vhodný obrázek, klikněte na Přidat titulní fotografii.
Po nahrání fotografií můžete pomocí tlačítek v pravém horním rohu náhledu přepínat mezi zobrazením na ploše a mobilním zařízením. Pomocí nich se ujistěte, že jste spokojeni s tím, jak vaše obrázky vypadají na obou displejích. Můžete přetáhnout obrázky v levém sloupci a upravit jejich umístění.
Až budete s výběrem spokojeni, klikněte na Uložit.
Ta-da! Máte obchodní stránku na Facebooku, i když je velmi řídká. Samozřejmě, zatímco kostra facebookové stránky pro vaši firmu je nyní na svém místě, ještě budete mít spoustu práce, než ji budete sdílet se svým publikem.
Třetí krok: Vytvořte uživatelské jméno
Vaše uživatelské jméno, nazývané také vaše URL adresa je jak řeknete lidem, jak Vás najdou na Facebooku.
Vaše uživatelské jméno může mít až 50 znaků, ale nepoužívejte další znaky jen proto, že můžete. Chcete, aby bylo snadné psát a snadno zapamatovatelné. Vaše obchodní jméno nebo nějaká zjevná variace je sázka na jistotu.
Chcete-li vytvořit své uživatelské jméno, klikněte v náhledu stránky na Vytvořit uživatelské jméno.
Zadejte jméno, které chcete použít. Facebook vás upozorní, pokud je k dispozici. Pokud získáte zelené zaškrtnutí, můžete začít. Klikněte na Vytvořit uživatelské jméno.
Čtvrtý krok: Přidejte detaily
I když byste mohli být v pokušení nechat podrobnosti na později, je důležité hned od začátku vyplnit všechna pole v sekci O vaší stránce na Facebooku.
Jelikož je Facebook často úplně prvním místem, kam zákazník přichází, aby o vás získal informace, je důležité mít tam vše. Pokud například někdo hledá firmu, která je otevřená do 9, chce si tyto informace potvrdit na Vaší stránce. Pokud to nenajdou, budou určitě hledat dál, dokud nenajdou jiné místo, které je blíže.
Naštěstí to Facebook velmi snadno dokončuje. Jednoduše přejděte dolů na zobrazení stránky do sekce s názvem Nastavit stránku jako úspěšnou a rozbalte položku s názvem Poskytnout informace a předvolby.
Zde vyplňte příslušné údaje, počínaje Vaším webem.
Pokud je Vaše firma otevřena pro veřejnost v určitou dobu, zadejte je sem. Tyto informace se zobrazují ve výsledcích vyhledávání. Nezapomeňte vyplnit sekci Přidat akci.
Vestavěné tlačítko výzvy k akci na Facebooku umožňuje velmi snadno poskytnout spotřebiteli to, co hledá, a umožňuje mu zapojit se do vašeho podnikání v reálném čase.
Pravé tlačítko CTA povzbudí návštěvníky, aby se dozvěděli více o Vaší firmě, obchodu, stáhli si vaši aplikaci nebo si objednali schůzku.
Chcete-li přidat CTA, klikněte na modré pole Přidat tlačítko a poté vyberte, jaký typ tlačítka chcete.
Pátý krok: Vytvořte Váš první příspěvek
Než začnete zvát lidi, aby dali like na Facebook stránku Vaší firmy, měli byste zveřejnit hodnotný obsah. Můžete vytvářet vlastní příspěvky nebo sdílet relevantní obsah od špičkových odborníků ve Vašem oboru.
Můžete také vytvořit konkrétní typ příspěvku, například událost nebo nabídku, stačí kliknout na jednu z možností v poli Vytvořit v horní části stránky.
Zajistěte, aby cokoli, co zveřejníte, mělo pro Vaše návštěvníky hodnotu, když dorazí na Vaši firemní stránku na Facebooku, takže se budou chtít držet.
Šestý krok: Pozvěte publikum
Vaše obchodní stránka na Facebooku nyní představuje online prezentaci, díky které se potenciální zákazníci a fanoušci budou s Vámi v interakci cítit příjemně.
Nyní musíte získat nějaké sledující!
Začněte tím, že pozvete své stávající přátele na Facebooku, aby se jim Vaše stránka líbila. Chcete-li to provést, přejděte dolů do pole Nastavit stránku jako úspěšnou a rozbalte sekci s názvem Představte svou stránku.
Kliknutím na modré tlačítko Pozvat přátele zobrazíte seznam svých osobních přátel na Facebooku. Vyberte přátele, které chcete pozvat, a poté klikněte na Odeslat pozvánky.
K propagaci své nové stránky použijte své další kanály, jako je Váš web. Přidejte do svých propagačních materiálů loga „sledujte nás“.
A je to! Úspěšně jste založily stránku na Facebooku pro Vaši firmu.