Více než jeden bilion lidí na světě navštěvuje Instagram každý měsíc a přibližně 90 % z nich sledují alespoň jednu firmu.
Za pouhých 10 let se Instagram rozrostl z aplikace pro sdílení fotografií na centrum obchodních aktivit. Značky mohou provozovat fundraisery ve vysílání Instagram Live, otevírat obchody ze svých profilů a nechat lidi provádět rezervovat ze svých účtů. Aktualizace nových obchodních nástrojů, funkcí a tipů v aplikaci se staly běžnou rutinou.
Naučte se, jak používat Instagram pro podnikání a měřte Váš úspěch.
Jak používat Instagram pro podnikání: 6 kroků
Krok 1: Založte si obchodní účet na Instagramu
Vytvořte nový účet od nuly nebo přepněte z osobního na obchodní účet podle těchto kroků.
Jak se zaregistrovat k obchodnímu účtu Instagram:
1. Stáhněte si aplikaci Instagram pro iOS, Android nebo Windows.
2. Otevřete aplikaci a klepněte na Zaregistrovat se.
3. Zadejte svou e-mailovou adresu. Pokud plánujete udělit přístup více uživatelům nebo chcete připojit svůj obchodní účet Instagram k Vaší stránce na Facebooku, nezapomeňte použít stejnou e-mailovou adresu správce k registraci nebo klepněte na Přihlásit se přes Facebook.
4. Vyberte své uživatelské jméno a heslo a vyplňte informace o svém profilu. Pokud jste se přihlásili pomocí Facebooku, můžete být vyzváni k přihlášení.
5. Klepněte na Další.
Tak jste si vytvořili osobní účet Instagram. Podle následujících pokynů přepněte na firemní účet.
Jak přepnout osobní účet na obchodní účet Instagram:
1. Ve svém profilu klepněte na nabídku nastavení v pravém horním rohu.
2. Klepněte na Nastavení. U některých účtů se v této nabídce může zobrazit Přepnout na profesionální účet. Pokud tak učiníte, klepněte na něj. V opačném případě přejděte k dalšímu kroku.
3. Klepněte na Účet.
4. Vyberte Business
5. Pokud plánujete propojit své obchodní účty Instagram a Facebook, postupujte podle pokynů pro připojení účtu k vaší stránce na Facebooku.
6. Vyberte svou obchodní kategorii a přidejte příslušné kontaktní údaje.
7. Klepněte na Hotovo.
Krok 2: Vytvořte vítěznou strategii Instagramu
Definujte své cílové publikum
Dobrá strategie sociálních médií začíná zdravým porozuměním vašeho publika.
Prozkoumejte demografické údaje a získejte představu o tom, kdo platformu používá. Například lidé ve věku od 25 do 34 představují největší publikum pro reklamy na webu.
Protože definice cílového trhu je jednou z nejdůležitějších částí Vaší marketingové strategie pro jakýkoli marketingový nástroj, vytvořili jsme podrobného průvodce, který vysvětluje všechny podrobnosti. Tady je krátká verze:
- Zjistěte, kdo od vás již nakupuje.
- Podívejte se na analytiku na svých dalších kanálech sociálních médií a zjistěte, kdo vás tam sleduje.
- Proveďte průzkum konkurence a porovnejte, jak se liší Vaše publikum.
- Když budete vědět, kdo je ve vašem publiku, získáte lepší pozici pro vytváření obsahu. Podívejte se na typ obsahu, který zákazníci zveřejňují a komunikují, a pomocí těchto poznatků můžete informovat o své kreativní strategii.
Stanovte si cíle
Vaše strategie na Instagramu by měla stanovit, čeho chcete na platformě dosáhnout.
Začněte s vašimi obchodními cíli a zjistěte, jak vám Instagram může pomoci je dosáhnout. Doporučujeme použít rámec SMART, abyste zajistili, že vaše cíle budou konkrétní, měřitelné, dosažitelné, relevantní a aktuální.
Sledujte správné metriky výkonu
Díky definovaným cílům je snazší identifikovat důležité metriky sociálních médií, které je třeba sledovat.
Přiřaďte své cíle k jedné ze čtyř fází cesty zákazníka:
Povědomí: Zahrnuje metriky, jako je míra růstu sledujících, zobrazení příspěvků a oslovené účty.
Zapojení: Zahrnuje metriky, jako je míra zapojení (na základě hodnocení Líbí se mi a komentářů) a míra dosahu (na základě sdílení).
Konverze: Kromě míry konverze to zahrnuje metriky, jako je míra prokliku a míra okamžitého opuštění. Pokud používáte placené reklamy, zahrnují metriky konverzí také cenu za kliknutí a CPM.
Zákazník: Tyto metriky jsou založeny na akcích, které zákazníci podniknou.
Vytvořte kalendář obsahu
S definovaným publikem a cíli můžete plánovat publikování na Instagramu účelně. Dobře naplánovaný kalendář obsahu na sociálních médiích Vám zajistí důležitá data publikování příspěvků a umožní Vám věnovat dostatek času kreativní produkci.
Začněte plánováním a zkoumáním důležitých událostí. To může zahrnovat období, jako je plánování dovolené, návrat do školy, nebo konkrétní dny, jako je například úterý nebo dny se svátky.
Hledejte příležitosti k vývoji témat. Čím více plánování předem provedete, tím lépe budete moci vytvářet běžný obsah a reagovat na události.
Plánujte publikovat, když jsou Vaši sledovatelé online. Protože algoritmy informačních kanálů považují „aktuálnost“ za důležitý hodnotící signál. Zveřejňování kdy jsou lidé aktivní, jedním z nejlepších způsobů, jak si zlepšit organický zásah.
Krok 3: Optimalizujte svůj profil Instagram pro podnikání
Obchodní profil Instagramu vám poskytuje prostor k dosažení mnoha cílů. Lidé na Instagram chodí, aby se dozvěděli více o Vaší značce, navštívili Váš web nebo si dokonce rezervovali schůzku.
Napište skvělý životopis
Hned na úvod , do 150 znaků nebo méně, by měl váš instagramový životopis popisovat vaši značku (zejména pokud to není zřejmé) a předvést hlas vaší značky. Ukažte lidem, proč by vás měli sledovat.
Pokud používáte Instagram pro podnikání, většina značek používá své logo jako profilový obrázek. Udržujte svůj obrázek jednotný napříč platformami sociálních médií, abyste lidem pomohli jednoduše rozpoznat Vaši firmu.
Použijte svůj jeden odkaz v bio moudře!
U účtů s méně než 10 000 sledujícími, je toto jediné místo na Instagramu, kde můžete zveřejnit organický klikatelný odkaz. Nezapomeňte tedy jednu zahrnout! Odkaz na váš web, váš nejnovější blogový příspěvek, nebo aktuální kampaň.
Nezapomeňte přidat důležité kontaktní informace. Je důležité poskytnout lidem způsob, jak Vás kontaktovat přímo z Vašeho profilu. Uveďte svou e-mailovou adresu, telefonní číslo nebo fyzickou adresu.
Když přidáte kontaktní informace, Instagram vytvoří odpovídající tlačítka (Volat, Text, E-mail nebo Vyhledat pokyny) pro váš profil.
Krok 4: Sdílejte vysoce kvalitní obsah
Vytvořte pro svou značku vizuální estetiku.
Instagram je především o vizuálech, takže je důležité mít rozpoznatelnou vizuální identitu. Aby Instagram fungoval pro Vaše podnikání, musíte mít prostě skvělé fotografie. Ale nemusíte být profesionálním fotografem a nepotřebujete spoustu vybavení.
Váš mobilní telefon je vaším nejlepším přítelem, pokud jde o fotografování, protože můžete psát a přidávat fotografie přímo ze svého zařízení.
Napište přesvědčivé popisy k fotkám. Instagram může být vizuální platformou, ale to neznamená, že můžete své popisy zanedbávat.
Popisy Vám umožní vyprávět příběh, díky němuž má fotografie smysl. Dobrý text může budovat empatii, komunitu a důvěru. Nebo to může být prostě legrační.
Pokud to se správou účtu Instagram pro svou firmu myslíte vážně, musíte svým sledujícím ukázat, že to myslíte také vážně. Nestačí jen přidávat kvalitní obsah jednou za čas. Musíte to zveřejňovat konzistentně, aby Vaše publikum vědělo, že od Vás může pravidelně očekávat neustálý proud zajímavého a užitečného obsahu – aby vaše značka stála za sledování.
Krok 5: Zvětšujte a zapojte své publikum
Odpovídejte na komentáře a zmínky
Reagujte na komentáře a zmínky o vaší firmě na Instagramu, aby se uživatelé cítili motivováni k tomu, aby s Vaší značkou udržovali kontakt.
Použijte správné hashtagy
Hashtagy usnadňují hledání obsahu Instagramu.
Titulky na Instagramu nelze prohledávat, ale hashtagy ano. Když někdo klikne nebo hledá hashtag, zobrazí se mu veškerý související obsah. Je to skvělý způsob, jak dostat svůj obsah před lidi, kteří vás nesledují – zatím.
Krok 6: Měřte úspěch a provádějte úpravy
Sledujte výsledky pomocí analytických nástrojů
Pokud používáte Instagram pro podnikání, je důležité sledovat Váš pokrok při dosahování Vašich cílů.
S obchodním profilem Instagramu máte přístup k integrovanému analytickému nástroji platformy. Mějte na paměti, že Instagram Insights sleduje data zpět jen 30 dní.
Pomocí A / B testování se dozvíte, co funguje
Jedním z nejlepších způsobů, jak zlepšit své výsledky, je otestovat různé typy obsahu a zjistit, jak fungují. Když se naučíte, co nejlépe vyhovuje vašemu konkrétnímu publiku, můžete upřesnit svoji celkovou strategii.
Experimentujte s novými taktikami a nástroji
Jděte nad rámec testování A / B. Sociální média vždy zahrnovala experimentování a učení za běhu. Mějte tedy otevřenou mysl a nikdy nezmeškejte příležitost otestovat účinek nových formátů na platformě.