Používaní Googel Ads může být jedno z Vašich nejužitečnějších rozhodnutí pro Váš business. Dneska se podíváme na to, jak efektivně Google Ads využívat.
Google Ads může být to nejlepší rozhodnutí pro Váš business. Lidé využívají Google na vyhledávání informacích 3.5 bilionkrát za den. Každé jednotlivé vyhledávání nabízí možnost pro Váš business být viděn více uživateli. To znamená navyšování konverzí a prodejů.
A to je ta část, kdy na scénu přichází Google Ads.
Google Ads Vám umožňuje inzerovat Vaše produkty a služby když se vyhledá relevantní klíčové slovo. Když je vše nastaveno správně, Vaše prodeje se mohou rapidně zvýšit.
Co je vlastně Google Ads?
Google Ads je reklamní placená online platforma nabízená Googlem. To, jak Google Ads funguje je jednoduché. Když uživatel vyhledá klíčové slovo, získají výsledky svého dotazu na stránce s výsledky vyhledávače (SERP). Tyto výsledky mohou zahrnovat placenou reklamu, která cílí na dané klíčové slovo.
Pokud zadáte klíčové slovo např. Fitness trenér, reklama, která cílí na toto klíčové slovo se zobrazí navrchu stránky s výsledky vyhledávání. To je dobré pro inzerenta, protože první výsledky na Googlu obvykle získávají převážnou většinu provozu pro vyhledávací dotazy.
Nákup reklamy na Googlu však nemusí nutně zajišťovat první místo. Koneckonců, pravděpodobně budete mít mnoho dalších obchodníků soutěžících o stejné klíčové slovo prostřednictvím Google Ads.
Google Ads funguje na základě modelu platby za kliknutí (PPC). To znamená, že obchodníci cílí na konkrétní klíčové slovo na Googlu a vytvářejí nabídky pro toto klíčové slovo – soutěží s ostatními, kteří toto klíčové slovo také cílí.
Nabídky, které vytvoříte, jsou „maximální nabídky“ – nebo maximum, které jste ochotni za reklamu zaplatit. Například pokud je vaše maximální nabídka 4 $ a Google určí, že vaše cena za kliknutí je 2 $, pak toto umístění reklamy získáte! Pokud zjistí, že je to více než 4 USD, umístění reklamy nezískáte.
Alternativně můžete pro reklamu nastavit maximální denní rozpočet. Za tuto reklamu nikdy neutratíte více než konkrétní částku za den, což vám pomůže získat lepší představu o tom, kolik byste měli za kampaň s digitálními reklamami rozpočítat.
Obchodníci mají pro nabídky tři možnosti:
Cena za proklik (CPC) – Kolik zaplatíte, když uživatel klikne na vaši reklamu.
Cena za promile (CPM) -Kolik zaplatíte za 1 000 zobrazení reklamy.
Cena za zapojení (CPE) – Kolik zaplatíte, když uživatel provede s vaší reklamou konkrétní akci (zaregistruje se do seznamu, zhlédne video atd.).
Google poté vezme částku nabídky a spojí ji s hodnocením Vaší reklamy, které se říká skóre kvality.
Podle Google: „Skóre kvality je odhad kvality vašich reklam, klíčových slov a vstupních stránek. Kvalitnější reklamy mohou vést k nižším cenám a lepší pozici reklam. “
Skóre je mezi 1 a 10. Číslo 10 je nejlepší skóre. Čím vyšší je vaše skóre, tím lépe budete hodnotit a tím méně budete muset utrácet za konverzi.
Vaše skóre kvality v kombinaci s částkou nabídky vytváří Ad Rank – pozice, na které se vaše reklama zobrazí na stránce s výsledky vyhledávání.
A když uživatel reklamu uvidí a klikne na ni, marketingový pracovník zaplatí za toto kliknutí malý poplatek (tedy platbu za kliknutí).
Myšlenka spočívá v tom, že čím více uživatelů klikne na reklamu obchodníka, tím větší je pravděpodobnost, že splní cíle reklamy, např. stane se potenciálním zákazníkem, provede nákup.
Nyní, když víte, jak reklamy Google fungují, se pojďme podívat na různé typy reklam Google, které můžete pro svou kampaň použít.
Google nabízí mnoho možností reklam.
- Vyhledávací kampaně
- Kampaně v obsahové síti
- Kampaň v nákupech Google
- Video kampaně
- Kampaň na aplikaci
Pojďme se nyní podívat na základní typy kampaní, abychom zjistili, jak fungují – a které si vybrat.
Vyhledávací kampaně
Reklamy z kampaně ve vyhledávání se na stránce s výsledky pro dané klíčové slovo zobrazují jako textové reklamy.
Toto jsou reklamy, které pravděpodobně znáte nejvíce. Zobrazují se na stránce s výsledky vyhledávání s černým symbolem „Reklama“ vedle adresy URL.
Jak však vidíte, textové reklamy nejsou jediným typem reklam ve vyhledávací síti. Reklamy si také můžete nechat zobrazit v Nákupech Google. To nás přivádí k …
Kampaň v nákupech Google
Kampaň v Nákupech vám umožňuje propagovat vaše produkty mnohem vizuálnějším způsobem. Tyto reklamy se mohou na stránce s výsledky vyhledávání zobrazit jako obrázky.
Pokud máte fyzický produkt, mohou reklamy v Nákupech Google získat kvalifikované potenciální zákazníky tím, že produkt představí přímo zákazníkům.
Kampaně v obsahové síti
Reklamní síť využívá partnery společnosti Google k zobrazování vašich reklam na různých webech po celém internetu.
A existuje celá řada různých způsobů, jak se objevují. Vaše reklama se nejprve může zobrazit na webech třetích stran. Videoreklamu můžete také nechat zobrazit jako před videem na YouTube. Google Vám také umožňuje inzerovat Vaši reklamu na e-mailové platformě Gmail.
Mezi výhody používání reklamní sítě patří její dosah. Google uzavírá partnerství s více než dvěma miliony webů a zasahuje více než 90 % všech uživatelů internetu, aby zajistil, že se Vaše reklama dostane co nejvíce před oči.
Samotné reklamy jsou také flexibilní, pokud jde o styl. Vaše reklama může být gif, text, video nebo obrázek.
Nepřicházejí však bez nevýhod. Vaše reklamy se mohou nakonec objevit na webech, které nechcete, nebo před videi, ke kterým nechcete, aby byla vaše značka spojena.
Pokud jste však opatrní, kam vkládáte reklamy, může být reklamní síť skvělým místem pro získání potenciálních zákazníků.
Video kampaně
Jedná se o reklamy, které se zobrazují před videi na Youtube ve formě předvoleb. To je perfektní, pokud máte skvělý nápad na videoreklamu, který chcete vyzkoušet.
Reklamy na video kampaně mají různé podoby. Existují videoreklamy, které jdou přeskočit. Pak existují takové reklamy, které přeskočit nelze.